Tajemství templářů
Protokoly sionských mudrců
Papus,
jeden z nejvlivnějších martinistů z konce století, obrátil na víru Mikuláše
II. při jedné jeho návštěvě v Paříži a pak s jakýmsi Philippem,
což byl Philippe Nizier Anselme, Vachod, přijel do Moskvy. Nizier byl v šesti
letech posedlý dáblem, v třinácti proslul jako léčitel, pak jako magnetizér
v Lyonu, a okouzlil jak Mikuláše II., tak jeho hysterickou ženu. Byl pozván
ke dvoru a jmenován lékařem petrohradské vojenské akademie, generálem a státním
radou. Jeho odpůrci nakonec usoudili, že proti němu musí postavit neméně zázračnou
osobnost, která by jeho prestiž podryla. A našli Niluse.
Nilus byl potulný mnich, v kněžském
šatu se toulal (nebo dělal něco jiného) po lesích a ohromoval lidi svým
prorockým plnovousem. Měl s sebou dvě ženy, k tomu dcerušku a taky
asistentku či milenku, všechny ho na slovo poslouchaly. Napůl guru, jaký dříve
nebo později uteče i s kasou, a napůl poustevník, který neustále hlásá,
že konec světa je nedaleko. Nezajímalo ho totiž nic než pikle Antikristovy.
Ti, co nad ním drželi ruku, ho chtěli nechat vysvětit na popa a dát mu za
ženu (o jednu víc nebo míň) Jelenu Alexandrovnu Ozerovovou, carevninu dvorní
dámu, a udělat z něho zpovědníka carské rodiny.
Philippovi stoupenci Niluse nařkli z necudnosti. Nilus musel opustit carský
dvůr, na poslední chvíli mu však přišla pomoc v podobě Protokolů, které
mu kdosi předal. Všichni si pletli martinisty (inspirováné Louis-Claudem de
Saint-Martin) s martinezisty (stoupenci Martinese de Pasquallyho), o Pasquallym
se běžně říkalo, že je žid, a tak diskreditováním židů byli
zdiskreditováni i martinisté a s martinisty byl zdiskreditován a nakonec
zlikvidován i Philippe.
První neúplná verze Protokolů se objevila už v roce 1903 v petrohradském
časopise Znamja, řízeném militantním antisemitou Kruščevanem.
V roce 1905 byla tato první verse se souhlasem vládní cenzury doplněna
a anonymně vydána v knize Zdroje našich zel, vydavatelem byl podle všeho
nějaký Boutmi; který spolu s Kruščevanem a dalšími založil Svaz
ruského lidu, proslulý později jako Černá sotňa. Tato organizace najímala
obyčejné zločince, aby prováděli pogromy a páchali pravicové atentáty.
Další vydání už neslo Boutmiho jméno a název Nepřátelé lidstva –
Protokoly z tajných ústředních archivů siónského kancelářství.
Byly
to však jen laciné brožurky. Širší verze Protokolů, která se pak překládala
všude po světě, vyšla v roce 1905 v třetím vydání Nilusovy knihy
Velké v malém: Antikrist je bezprostřední politická možnost; Carské
Selo, pod záštitou místní odbočky Červeného kříže. Protokoly byly
zasazeny do širší mystické úvahy, a nakonec se dostaly do rukou samotného
cara. Na příkaz moskevského metropolity byly čteny ve všech moskevských
chrámech.
Protokoly
sice chtěly za každou cenu vzbudit dojem, že jde o staletý židovský plán,
a přitom všechny jejich narážky souvisejí s drobnými polemikami z konce
století ve Francii:
zmínka
o vizuální výchově, která má za cíl otupění lidových mas, to je
narážka na výchovný program Léona Bourgeoise, který si vzal do své vlády
devět
zednářů.
v
další části radí volit osoby zkompromitované při panamském skandálu,
mezi které patřil taky Emile Loubet, který se pak v devětadevadesátém
roce stal prezidentem republiky.
zmínka
o metru se zakládá na tom, že pravicové noviny v té době vznášely
protesty proti tomu, že Compagnie du Métropolitain má příliš mnoho židovských
akcionářů.
Proto se dá předpokládat, že byly sepsány v posledním desetiletí
devatenáctého století, v době Dreyfusovy aféry; a že měly oslabit liberální
frontu.
Mudrci přinášejí Plán na podrobení světa, podzemí nahraďte podzemím v Provins
a místo židů dosaďte templáře
místo
siónských Mudrců dosaďte šestatřicet neviditelných, rozdělených do
šesti skupin
Protokoly
jsou vlastně provinské ordonation!