Tajemství templářů
Rosekruciáni
Roku 1614 je v Německu vydán anonymní spis
"Všeobecná a celková reforma vesmíru",
pak "Fama Fraternitatis ctěné Konfraternity růže a kříže, určená všem učencům
a vládcům Evropy
Cristian Rosenkreutz
narodil
se roku 1378
navštívil
Svatý hrob, pak se na plachetnici přeplavil do Damašku, pak do Egypta a do
Fezu, uměl řecky a latinsky, ovládal fyziku a matematiku, aj. vědy Arabů,
Židů, znal kabbalu a magii. Přeložil do latiny Liber M. Odcestoval do Španělska,
tvrdil, že je čím dál blíže Středu veškerého vědění.
přesvědčení
o založení společnosti, která by vládce vedla cestami vědění a dobra
v Německu
založil Bratrstvo, vymyslel magický jazyk a písmo, které mělo sloužit za základ
tajného vědění budoucích bratří
zemřel
roku 1484 (106 let)
V
16. století nastupuje Lutherova reformace (Luther má růži a kříž ve
znaku!)
V roce 1604
rosenkruciáni restaurují část svého tajného paláce a nachází desku, do
které je vražen velký hřebík. Po vytažení odpadl kus zdi, za ní se objevily
dveře, na kterých je napsáno velkými písmeny POST CXX ANNOS PATEBO
Rudolf
II.
zve do
Prahy alchymisty, Johna Dee, astrologa anglického královského dvora, autora
Monas Hieroglyphica, kde odhaluje veškerá tajemství kosmu
lékařem
byl Michal Maier, autor knihy o vizuálních a hudebních emblémech Atalanta
Fugiensis, šifry a hieroglyfy.
Fridrich Falcký obsadil Prahu roku 1618 jen proto, aby měl v moci město magie
V Německu
:
Simon
Studion – Nanometrie, okultní traktát o rozměrech Šalamounova chrámu
Heinrich
Khunrath – Amphiteatrum sapientiae aeternae (alegorie hebrejských písmen a
kabbalistických jeskyň)
Johann
Valentin Andreae – Alchymická svatba Christiana Rosenkreutze, kolem něj byl
v Tubingenu kroužek nadšenců, kteří snili o republice Christianopolis.
Pak odmítl autorství Manifestů, popírá existenci rosekruciánů, a prohlásil
je za podvodníky
Maier –
vydává knihy "Arcana arcanissima", "Silentium post clamorem", kde tvrdí, že Bratrstvo existuje a není napojené na
Zlaté rouno
Robert
Fludd – Apologia compendiaria Fraternitatem de Rosea Croce
(Londýn, 1615)
začala
debata – kurýři vyměňují dopisy mezi Čechami, Německem, Anglií a
Holandskem, uveřejňují se otevřené dopisy
rosekruciáni
neodpovídají, jejich mlčení znamená, že existují.
Aloisius
Marlianus – tvrdí, že nastala chvíle, kdy bude třeba světu odhalit
tajemství Bratrstva Růže a Kříže – odečte-li se od roku 1618 188 let slíbených
rosekruciány, vyjde rok 1430, založení Řádu zlatého rouna (o zlaté rouno
usilovali Argonautim, souvisí s Grálem)
Thomas
Campanella
se vysloví, že celá záležitost s rosekruciány je jen zábava pomatených
hlav
1621 –
1623 – oblíbenost rosekruciánů končí v Německu
1623 –
v Paříži se objevují plakáty, kde Bratrstvo oznamuje, že do města přišli
zástupci hlavního kolegia Bratrstva a jsou připraveni k zápisu nových
členů. 36 neviditelných bylo rozmístěno po 6 členných skupinách po světě
a mají moc učinit své adepty neviditelnými
René Descartes
– hledal rosekruciány v Německu, když je nenašel, po návratu jej všichni
považují za rosekruciána. Aby to vyvrátil, co nejvíce se ukazuje na veřejnosti,
aby ukázal, že není neviditelný.
1627 –
Francis Bacon vydává Novou Atlantidu
Sain
Yves d´Alvedrey
úředník
na ministerstvu vnitra, prý najde politickou formuli, která povede k harmoničtější
společnosti. Evropské společnosti by vládly 3 rady – hospodářská, soudní
a duchovní (církev a věda), to vše odstraní třídní boj.
jednou za
ním přišel Afghánec Hadži Šaríf (prý albánské jméno), který mu
prozradil, kde se nachází sídlo Krále Světa
sám to
jméno nepoužil, až jeho následovníci tomuto sídlu začali říkat Agharta
(Nenalezitelná).
je
popsáno
v knize Mission de l´Inde en Europe
v
Aghartě
jsou podzemní města a pod nimi, jak se postupuje do středu, je 5000 panditů,
mudrců, kteří jim vládnou. Centrální kupole
je seshora prosvětlená zrcadly, která přivádějí světlo s pomocí škály
barev slunečního spektra. Mudrcové vytvořili univerzální jazyk Vattan.
Vytváří vlastní živočichy.
Historie rosekruciánů v datech
Rok | Událost | Pozn. |
1645 |
Londýn:
Ashmole zakládá Invisible College po vzoru Bratrstva růže a kříže |
|
1662 |
Z Invisible College vzniká Royal Society a z Royal Society pak zednáři | |
1666 | Paříž: Académie des Sciences | |
1707 | Narodil se, pokud k tomu ovšem vůbec někdy došlo - Louis Claude de Saint-Germain | |
1717 | Je založena Velká lóže londýnská | |
1721 | Anderson píše Konstituci anglických zednářů. Petr Veliký, zasvěcený v Londýně, zakládá zednářskou lóži v Rusku | |
1730 | Při krátké zastávce v Londýně je zasvěcen Montesquieu | |
1737 | Ramsay potvrzuje templářský původ zednářů. Zde má svůj původ Skotský obřad, který od té doby soupeří s Velkou lóží londýnskou | |
1738 | je zasvěcen Fridrich, v té době korunní pruský princ. Stane se ochráncem encyklopedistů | |
1740 |
Zhruba v těch letech jsou ve Francii založeny různé lóže:
Ecossais Fidéles
v Toulouse, Souverain Conseil Sublime, Mére Loge Ecossaise du Grand Globe
Francais, Collége des Sublimes Princes du Royal Secret v Bordeaux, Cour des
Souverains Commandeurs du Temple v Carcassonne, Philadelphes v Narbonně,
Chapitre des Rose-Croix v Montpellieru, Sublimes Élus de la Vérité... |
|
1743 | Poprvé se na veřejnosti objeví hrabě Saint-Germain |
V Lyonu vzniká
hodnost rytíře Kadoše, který má pomstít templáře |
1753 | Willermoz zakládá lóži Parfaite Amitié | |
1754 |
Martines de Pasqually zakládá
Temple Elus-Cohens (ale možná až v roce
1760) |
|
1756 |
Baron
von Hund zakládá Přísnou řeholi templářskou, prý z popudu
Fridricha Pruského. Tam je poprvé řeč o Neznámých nadřazených. Objevují
se i narážky, že jde o Fridricha Voltaira. |
|
1758 | Do Paříže přijíždí hrabě Saint-Germain a jako chemik, odborník na barviva, nabídne své služby králi. Stýká se s madame Pompadour | |
1759 | Měl by být založen Conseil des Empéreurs d'Orient et d´Occident, který tři roky poté sepíše Constitutions et réglement de Bordeaux, kde má svůj původ Starý a přijatý skotský obřad (úředně se ovšem objeví teprve v roce 1801). Pro skotský obřad je typický velký počet, rovných třiatřicet, vysokých hodností | |
1760 |
Hrabě
Saint-Germain odcestuje v dvojakém diplomatickém poslání. do
Holandska. Musí odtamtud uprchnout, v Londýně je zatčen, nakonec propuštěn.
Dom Pernety zakládá Avignonské ilumináty. Martines de Pasqually zakládá
Chevaliers Macons Elus-Cohens de |
|
1762 |
Hrabě Saint-Germain je v Rusku |
|
1763 |
Casanova se setká s hrabětem
Saint Germainem v Belgii: říká si de Surmont
a promění pár mincí ve zlato. Willermoz zakládá Souverain Chapitre des
Chevaliers de l'Aigle Noire Rose-Croix. |
|
1768 |
Willermoz
vstoupí do Pasquallyho Élus-Cohens. V Jeruzalémě jako apokryf
vychází Les plus secrets mystéres des hauts grades de la maconnerie devoilée,
ou le vrai Rose-Croix. V knize se tvrdí, že rosekruciánská lóže se nachází
na hoře Heredon, šedesát mil od Edinburgu. Pasqually se setká s
Louisem
Claudem de Saint-Martin, který se stane proslulým jako Le Philosophe Inconnu.
Dom Pernety se stane knihovníkem pruského krále. |
|
1771 |
Vévoda ze
Chartras, později známý jako Philippé Égalité, se stane
velmistrem lóže Grand Orient, ze které se později stane Grand Orient de
France, a snaží se sjednotit všechny lóže. Odpor kladou lóže skotského
obřadu. |
|
1772 |
Pasqually odjíždí do
San Dominga a Willermoz a Saint-Martin zakládají
Tribunal Souverain, z něhož se stane Grande Loge Ecossaise. |
|
1774 |
Saint-Martin odejde do ústraní; stane se z něho
Philosophe Inconnu, a zástupce
Přísné templářské řehole jedná s Willermozem. Vznikne z toho
Skotské
direktorium provincie Alvernia, ze skotského direktoria pak Opravený skotský
obřad. |
|
1776 |
Saint-Germain; tentokrát jako hrabě
Welldone, předkládá Fridrichu II. své
chemické projekty. |
|
1778 |
Saint-Germain se v Berlíně setkává s
Domem Pernetym. |
|
1782 |
Koná se velké shromáždění všech zasvěcených lóží ve
Wilhelmsbadu. |
|
1783 |
Markýz
Thomé zakládá Obřad Swedenborgův. |
|
1784 |
Saint-Germain ve službách hesenského lanckrabího vybuduje továrnu na
barvy a pak snad umírá |
|
1785 |
Cagliostro zakládá obřad
Memfidy, z něho se později vyvine Starý a
prvotní Obřad Memfis-Misraim a počet vysokých hodností v něm naroste na
devadesát. Vypukne skandál kolem královnina náhrdelníku, řízený
Cagliostrem. Dumas jej líčí jako zednářský komplot, který má
diskreditovat monarchii. Je
úředně zrušen řád Bavorských iluminátů, podezřelý z revolučních
piklů. |
|
1786 |
Bavorskými ilumináty v Berlíně je zasvěcen
Mirabeau. V Londýně se
objeví rosikruciánský manifest, přisuzovaný Cagliostrovi. Mirabéau píše
Cagliostrovi a Lavaterovi. |
|
1787 |
Ve Francii je zhruba sedm set lóží. Je publikován
Weishauptův text
Nachtrag s diagramem tajné organizace, ve které každý z členů smí znát
pouze svého nejbližšího nadřízeného. |
|
1789 |
Začíná
Francouzská revoluce. Krize francouzských lóží. |
|
1794 |
Osmého vendémiairu poslanec
Grégoire předkládá Národnímu konventu návrh
na založení Muzea umění a řemesel, Conservatoire. Zřídí jej v Saint-Martin-des
Champs v roce 1799 Rada Pěti Set. Vévoda z Brunšviku vyzve všechny lóže,
aby se samy rozpustily, protože je všechny znečistila jedovatá, podvratná
sekta. |
|
1798 | V Římě je zatčen Cagliostro. | |
1801 |
V Charlestonu je oznámeno oficiální založení
Starého a Přijatého
skotského obřadu s 33 hodnostmi. |
|
1824 |
Vídeňský dvůr předává francouzské vládě dokument, v němž jsou
odhalena tajná sdružení jako Absolutní, Nezávislí a Vysoký karbonářský
prodej. |
|
1835 |
Kabalista
Oettinger tvrdí, že se v Paříži setkal se Saint-Germainem. |
|
1846 |
Vídeňský spisovatel Franz Graffer publikuje zprávu o setkání svého
bratra se Saint-Germainem, k němuž došlo v období od roku 1788 do roku
1790; Saint-Germain při návštěvě listoval v Paracelsově knize.
|
|
1864 |
Bakunin zakládá
Sociálně demokratický pakt, inspirovaný prý bavorskými
ilumináty. |
|
1865 |
je založena Societas Rosicruciana in Anglia (podle jiných pramenů k tomu došlo
v roce 1860 nebo 1867). Vstoupí do ní Bulwer-Lytton, autor rosikruciánského
románu Zanoni. |
|
1875 |
Jelena Petrovna Blavatská zakládá
Teosofickou společnost. Vychází
Odhalená Isis. Baron Spedalieri se prohlašuje za člena Velké lóže osamělých
bratří na Hoře, za Osvíceného bratra starého a opraveného řádu
manichejců a vysokého ilumináta martinistu. |
|
1877 |
Madame
Blavatská mluví o teosofické roli hraběte Saint-Germaina. Jako jeho inkarnace uvádí
Rogera Bacona a Francise
Bacona, Rosenkreutze, Procla, vévodu ze Sant´Albana. Francouzský Grand Orient
odstraní vzývání Velkého stavitele všehomíra a vyhlásí absolutní
svobodu svědomí. Přeruší styky s Velkou anglickou lóží a stane se sdružením
výrazně laickým a radikálním.
|
|
1879 |
V USA je založena
Societas Rosecruciana. |
|
1880 | Činnost zahajuje Saint-Yves d'Alveydre. Leopold Anglar reorganizuje bavorské ilumináty. | |
1884 |
Lev XIII.
encyklikou Humanum Genus odsuzuje
zednáře. Katolíci od nich odcházejí
a racionalisté se k nim naopak jen hrnou. |
|
1888 |
Stanislav de Guaita zakládá
Ordre Kabbalistique de la Rose-Croix. |
|
1890 |
Joséphin Péladan opustí
Guaitu a založí Rose + Croix Catholique du
Temple et du Grail a prohlásí se za Sara Merodaka. Spor mezi rosekruciány
Guaitovými a Péladanovými dostane název „válka dvou růží“. |
|
1898 |
Aleister Crowley je zasvěcen v
Golden Dawn. Sám pak založí řád Thelema. |
|
1907 |
Z
Golden Dawn vznikne Jitřní hvězda, do které vstoupí
Yeats. |
|
1909 |
V Americe
Spencer Lewis »probudí k životu« Anticus Mysticus Ordo Rosae
Crucis a v roce 1916 v nějakém hotelu promění kus zinku ve zlato. |
|
1912 |
Annie Besantová, žákyně
Blavatské, zakládá v Londýně Řád templu
Bratrstva růže a kříže. V Německu vzniká Společnost Thule. |
|
1936 |
Ve Francii vzniká
Grand Prieuré des Gaules. V »Cahiers de la fraternité
polaire« Enrico Contardi-Rhodio píše o návštěvě, kterou u něho vykonal
hrabě Saint-Germain. |
|